Hledat

Potíže s pevným LTE a 5G internetem

Rady jak postupovat, když internet nefunguje nebo je pomalý.

Co dělat, když mi nefunguje anebo vypadává internet

  • Pokud internet vůbec nefunguje a na modemu nesvítí žádná kontrolka, překontrolujte napájecí adaptér, aby byl na obou koncích správně zapojený. Pokud stále žádná kontrolka na modemu nesvítí, vyzkoušejte jinou zásuvku. Nic z toho nepomohlo? V případě Pevného internetu vzduchem kontaktujte telefonicky naše Zákaznické centrum. Máte-li Pevný internet do zásuvky či bez drátu, odneste zařízení s příslušenstvím reklamovat/vyměnit na prodejnu.
  • Když na modemu kontrolky svítí, modem restartujte. Vytáhněte napájecí adaptér na 5 minut z el. sítě. Poté opět zapojte do el. sítě. Náběh modemu může trvat několik minut, než se modem opět připojí do sítě.
  • Pokud se připojujete přes Wi-Fi, zkontrolujte, že kontrolka Wi-Fi na modemu svítí. Pokud ne, postupujte podle návodu k vašemu modemu jak ji zapnout.
  • Používáte internet přes LAN kabel? Zkontrolujte zapojení kabelů na obou stranách.
  • Překontrolujte si aktuálnost firmware modemu. V případě dostupnosti novější verze firmware, proveďte aktualizaci na poslední dostupnou verzi. Eventuálně vyzkoušejte obnovení do továrního nastavení (Upozornění: dojde ke ztrátě nastavení). Pokud ani toto nepomůže, vypadá to na reklamaci zařízení.

Internet je pomalý

  • Restartujte zařízení vytažením z el. sítě alespoň na 5 minut. Poté opět připojte.
  • Když se rychlost nezlepší, vyzkoušejte zařízení (PC, notebook, TV) připojit pomocí LAN kabelu. Vyzkoušejte, zda-li je na něm rychlost lepší.
  • Je-li rychlost nízká pouze přes Wi-Fi, můžete vyzkoušet změnu kanálu Wi-Fi v nastavení modemu. Návod naleznete buď v příručce anebo v našich video návodech.
  • V případě, že Vám nic z výše uvedeného nepomůže a rychlost je pomalá na všech zařízeních, obraťte se na naše Zákaznické centrum.

Obraťte se na nás

Nepomohla vám žádná z výše rad, obraťte se na nás. Abychom mohli připojení co nejrychleji zprovoznit, připravte si prosím následující informace:

  • Od kdy se potíže objevují a jak dlouho?
  • Jaký máte typ modemu/služby?
  • Funguje připojení jen na jednom zařízení anebo všech na místě?
  • Funguje Vám (zkoušeli jste) se připojit i po kabelu (PC, notebook, TV)?
  • Pokud je problém s rychlostí, naměřte rychlost na www.speedtest.net anebo www.rychlost.cz (v okamžiku měření rychlosti by neměl být na přípojce jiný provoz, aby byla měřena celková rychlost přípojky).

Mohlo by
se vám hodit