Rádce při potížích v zahraničí
Nedovolte hranicím, aby vás odřízly od důležitých hovorů a informací!
Plánujete cestu do zahraničí a chcete mít jistotu, že vaše mobilní služby budou fungovat bez problémů? Nebo už tam jste a něco nefunguje tak, jak by mělo? Přinášíme vám užitečné rady, jak postupovat v případě potíží s voláním, SMS, internetem nebo předplacenou kartou Twist.
Užitečné tipy
- Před odjezdem si v Můj T-Mobile zkontrolujte, zda máte aktivovaný roaming.
- Ověřte si dostupnost roamingového partnera.
- Po příjezdu do zahraničí obdržíte uvítací SMS s informacemi o cenách a dostupných službách.
- V zemích EU platí stejné ceny za volání, SMS a data jako v ČR.
- Po návratu domů není třeba nic měnit, služby fungují automaticky.

1. Volání
Nemohu volat, co mám dělat?
- Zkontrolujte si, zda je ve vaší destinaci dostupný roamingový partner. Pokud není, služby zde nejsou dostupné.
- Zkuste manuálně změnit operátora v nastavení telefonu. Obvykle to najdete v telefonu v Nastavení > Mobilní sítě > Ruční výběr sítě.
- Restartujte telefon nebo vyzkoušejte SIM kartu v jiném zařízení.
- V aplikaci Můj T-Mobile si ověřte, zda máte aktivovaný roaming a mezinárodní hovory.
- V aplikaci Můj T-Mobile si zkontrolujte, zda nemáte blokované mezinárodní hovory (oblast Služby > Nastavení služeb > Blokování na žádost zákazníka).
- Ujistěte se, že volané číslo zadáváte ve správném mezinárodním formátu. Při volání ze zahraničí do ČR používejte mezinárodní předvolbu +420 xxx xxx xxx.
Co se stane, když jsem v roamingu a mám blokované Mezinárodní hovory?
Pokud máte kompletně zablokované Mezinárodní hovory a jste v zahraničí:
- Nedovoláte se do České republiky
- Nedovoláte se do jakékoliv jiné země
- Dovoláte se pouze v rámci navštívené země (místní čísla bez předvolby).
Pokud máte zablokované Mezinárodní hovory mimo domovské sítě a jste v zahraničí:
- Dovoláte se do České republiky
- Nedovoláte se do jakékoliv jiné země
- Dovoláte se pouze v rámci navštívené země (místní čísla bez předvolby).
Typ blokování si můžete nastavit v Můj T-Mobile v sekci Služby > Nastavení služeb > Blokování na žádost zákazníka.
Pokud chcete blokování zrušit, použijte kód sítě: #330*0000# a potvrďte tlačítkem pro volání. Výchozí heslo pro blokování je 0000.
2. SMS
Nemohu odeslat SMS zprávu, co mám dělat?
- Zkontrolujte si, zda je ve vaší destinaci dostupný roamingový partner podporující sms zprávy.
- Ujistěte se, že zprávu odesíláte na správné číslo s mezinárodní předvolbou.
- Zkontrolujte číslo SMS centra, které je +420603052000. Postup najdete v našich interaktivních návodech.
- V případě předplacené karty zkontrolujte, zda máte dostatek kreditu.
- Restartujte telefon nebo vyjměte a znovu vložte SIM kartu.
- Zkuste ručně změnit operátora v nastavení sítě. Obvykle to najdete v telefonu v Nastavení > Mobilní sítě > Ruční výběr sítě.

3. Internet
Mobilní data nefungují, jak je mohu zprovoznit?
- Zkontrolujte si, zda je ve vaší destinaci dostupný roamingový partner podporující datové služby. Pokud není, datové služby zde nejsou dostupné.
- Ujistěte se, že máte aktivní datové služby v aplikaci Můj T-Mobile.
- Zkontrolujte, zda máte povolená mobilní data a datový roaming v telefonu. Postup najdete v našich interaktivních návodech.
- Restartujte telefon nebo zkuste SIM kartu v jiném zařízení.
- Doporučujeme aktivovat roamingový datový balíček pro výhodnější ceny.
4. Předplacená karta Twist
Jak volat s předplacenou SIM kartou Twist v zahraničí?
- Twist karty mají automaticky aktivovaný roaming.
- Ověřte, zda v zemi pobytu máme roamingového partnera pro předplacené karty. Pokud nemáme, služby zde nejsou dostupné.
- Pro správné fungování roamingu na Twist kartě doporučujeme mít dostatečný kredit.
- Zkuste ručně změnit operátora v nastavení sítě. Obvykle to najdete v telefonu v Nastavení > Mobilní sítě > Ruční výběr sítě.
-
Pokud přímé volání není možné, použijte tzv. zpětné volání:
- Na displeji telefonu zadejte speciální kód – např.: *111*00420603123456# a potvrďte sluchátkem, jako když chcete volat.
- Po chvíli obdržíte zprávu "Čekejte na zpětné volání".
- Systém vám zavolá zpět a po přijetí hovoru se automaticky spojíte s volaným číslem.
- Cena hovoru je stejná jako při běžném volání ze zahraničí.
- Hovor ukončíte standardním způsobem.
Stále potíže přetrvávají?
Pokud vaše SIM karta nebude fungovat ani v jiném zařízení, zkontrolujte v Můj T-Mobile, zda máte zapnutou službu roaming. Pokud ano, a přesto máte potíže, kontaktujte nás. Abychom mohli případ vyřešit co nejdříve, připravte si před hovorem následující informace:
- Město a země, kde se nacházíte?
- Název operátora na displeji telefonu?
- Jaká je hláška na displeji nebo ve sluchátku?
- Fungují služby u jiného operátora?
- Máte jiné kontaktní číslo?
- Přesné datum a čas volání anebo SMS, se kterou máte potíže?
- Jaký je přesný tvar volaného čísla nebo příjemce SMS?
Zároveň je důležité, abyste potíže nahlásili okamžitě, nikoliv až po návratu do České republiky, kdy již nebudeme mít možnost detailně vše prověřit.
