Překvapila vás položka na vyúčtování?
Přehled některých méně obvyklých služeb, se kterými se můžete setkat ve vyúčtování.
Časté dotazy
Podívejte se na nejčastější dotazy zákazníků. Vaši
otázku jsme už možná zodpověděli. Zjistěte odpověď
bez čekání.
Mám ve Vyúčtování služeb položku, které nerozumím.
Máte ve Vyúčtování služeb položku, se kterou jste se ještě nesetkali nebo nevíte, za co je účtovaná? Zkuste se nejdříve podívat na Podrobný výpis služeb, ve kterém naleznete veškeré své hovory, SMS i s daty, kdy byly tyto služby uskutečněny.
Mám naúčtovanou jinou částku za měsíční paušál než obvykle.
Ke změně měsíčního paušálu může dojít nejčastěji v těchto situacích:
- Pokud si měníte tarif.
- Pokud byla služba převedena pod jinou fakturační skupinu.
- Pokud byla služba aktivována v průběhu zúčtovacího období.
- Pokud došlo ke změně zúčtovacího období.
- Pokud byla služba převedena na nového majitele.
- Pokud byla služba ukončena.
Řídíme se pravidlem, že měsíční paušál propočítáváme poměrnou částí. Pokud máte zúčtovací období např. od 6. dubna do 5. května a službu si aktivujete 20. dubna, účtujeme Vám měsíční paušál jen poměrnou částí, za období od 20. dubna do 5. května.
Došlo u mě ke změně tarifu a částka za měsíční paušál je jiná, než jsem čekal. Jak to?
Jakmile dojde ke změně tarifu v určitém dni v měsíci, pak měsíční platbu za paušál propočítáváme vždy poměrnou částí podle toho, kolik dnů jste využíval starý a kolik dnů nový tarif.
Jak se počítají tarifní volné minuty a SMS při změně tarifu?
Volné jednotky se propočítávají poměrnou částí podle toho kolik dnů jste využíval starý a kolik dnů nový tarif.
Příklad: V původním tarifu jste měl 100 volných minut a 100 volných SMS a tarif jste změnil přesně v polovině zúčtovacího období na nový tarif s neomezenými jednotkami. Za polovinu období Vám tedy náleží 50 minut a 50 SMS. Pokud jste však v první polovině období provolal více jak 50 volných jednotek, budeme Vám tyto provolané jednotky účtovat.
Mám na Vyúčtování služeb naúčtovaný roaming nebo Volání z ČR na zahraniční čísla.
- Volání z ČR na zahraniční čísla se ve Vyúčtování služeb objeví, pokud voláte nebo posíláte zprávy z České republiky na zahraniční čísla. Zahraničními čísly se rozumí i čísla ze zemí
Evropské unie (mimo ČR).
Konkrétní ceny zaVolání z ČR na zahraniční čísla naleznete na této stránce. - Roaming vám účtujeme, když využijete služby v zahraničí.
Vyzkoušejte naši šikovnou mapu, kde hned uvidíte ceny za roaming dle země, kterou si zvolíte.
V rámci zemí EU voláte, posíláte SMS a datujete za stejné ceny jako v ČR, tedy podle Vašeho tarifu. Pokud nemáte neomezený tarif, tak se Vám uplatní tuzemské volné jednotky do ostatních sítí v ČR. Pokud volné jednotky provoláte, účtujeme Vám sazbu opět jako volání do ostatních sítí v ČR.
V zemích mimo EU je cena odlišná od Vašeho tuzemského tarifu. Ceny se liší dle zóny, ve které daná země leží.
A jelikož tyto služby účtujeme na základě informací od zahraničního operátora, může se stát, že je vyúčtujeme se zpožděním (v extrémním případě až dva měsíce, ale zvláště v zemích EU je zpoždění jen v řádu málo hodin). A pokud si potřebujte ověřit konkrétní již naúčtovaný hovor nebo SMS, snadno si jej zkontrolujete na Podrobném výpisu služeb.
Mám na Vyúčtování položku Náklady na vymáhání, upomínku.
Když se opozdíte s platbou den nebo dva, pošleme Vám zpravidla připomínací SMS. Ta nic nestojí a v ní obdržíte dodatečnou lhůtu na uhrazení. Pokud ani v této dodatečné lhůtě neuhradíte, musíme zahájit vymáhání.
1. Upomínky jsou zpoplatněny částkou 130 Kč.
2. Jestliže ani po těchto upomínkách nezaplatíte, můžeme Vám naúčtovat Náklady na vymáhání za 590 Kč. Tato částka obsahuje naše interní náklady, které jsou spojené s dlouhodobou evidencí a správou dlužné částky.
3. Poplatek za odeslanou upomínku 130 Kč a Náklady na vymáhání 590 Kč Vám účtujeme v nejbližším vystaveném Vyúčtování služeb, před kterým došlo k odeslání upomínky či naúčtování Nákladů na vymáhání.
TIP!
Aby k této situaci již nedocházelo, doporučujeme nastavit si inkaso a notifikace o vystaveném a uhrazeném Vyúčtování služeb.
Přehled a stav Vašich Vyúčtování si můžete snadno kontrolovat v naší webové samoobsluze nebo aplikaci Můj T-Mobile.
Mám neomezený tarif, ale i přesto mám naúčtovány další hovory a SMS.
Některé hovory a SMS se do neomezeného tarifu nepočítají, jedná se o služby, kdy T-Mobile je zprostředkovatel, nikoli provozovatel dané služby.
Hovory:
- Volání na čísla se zvýšenou sazbou - veštci, soutěže, linky pro dospělé apod. Tato čísla začínají 90X.
Cena za minutu volání je určena provozovatelem služby a je přímo součástí telefonního čísla - určuje ji čtvrtá a pátá číslice.
Např. u čísla 906 44 1234 bude cena 44 Kč za minutu (včetně DPH).
- Hovory na tzv Barevná čísla - např. energetické společnosti, teplárny, některé bankovní společnosti. Tyto linky začínají předvolbou 81X-89X.
SMS:
- Dárcovské SMS (DMS) – například Kuře nebo Paraple.
- Platba přes SMS – nákup jízdenky, platby za parkování. Tato čísla začínají 902.
- SMS na speciálně zpoplatněná čísla – hlasování do soutěží, křížovky. Tato čísla začínají 901, 903-909.
Více informací o těchto službách, včetně informace, jak si službu zrušit či zablokovat, naleznete na našich stránkách.
Pokud si potřebujete ověřit, jaká konkrétní služba byla využita a kolik Vás stála, podívejte se na Podrobný výpis služeb.
Informace o konkrétním čísle, minutové sazbě a kontaktech na jeho provozovatele jsou dostupné http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost.
Pokud budete chtít službu reklamovat, obraťte se prosím vždy na daného provozovatele.
Mám naúčtovanou platbu na internetu (m-platbu).
M-platba je bezhotovostní platba za zboží nebo služby na internetu. Typicky nákup aplikací/her z Google Pay nebo App Store.
- Seznam Všech provozovatelů naleznete na stránkách http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost, u těchto provozovatelů je třeba uplatňovat případné reklamace.
TIP!
Pokud o m-platbu nemáte zájem, můžete si ji snadno zablokovat. Seznam provedených transakcí a aktivních předplatných si snadno ověříte v naši
webové samoobsluze, kde si můžete zakoupené předplatné zároveň zrušit.
Ve Vyúčtování mně chybí nebo nerozumím splátce za zařízení.
Splátka zařízení je až v druhém Vyúčtování služeb od zakoupení zařízení. Je to z důvodu, že první splátka (akontace) byla uhrazena při zakoupení zařízení.
TIP!
Detail splátkového kalendáře – za co platíte a kolik zbývá doplatit, naleznete v naší aplikaci nebo
webové samoobsluze.
Ukončil jsem službu, ale přesto mně přišlo Vyúčtování služeb.
Zde je potřeba rozlišit mezi datem, kdy nám zašlete výpověď a datem, kdy je služba reálně ukončena. Služba je zpravidla ukončena po 30denní výpovědní lhůtě, nebo po skončení Vaší Účastnické smlouvy.
V dopise, ve kterém Vám potvrzujeme výpověď, si prosím zkontrolujte, k jakému datu byla služba ukončena.
Ukažme si to na příkladu:
Zúčtovací období máte od 6. do 5. dne. Výpověď nám byla doručena 20. dubna. S výpovědní lhůtou bude smlouva ukončena 19. května (přesné datum naleznete v dopise, kde Vám výpověď potvrzujeme).
Poslední Vyúčtování služeb za období od 6. 5. do 19. 5. Vám bude doručeno 8. června (po ukončení zúčtovacího období).